خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





آرمش واقعی

    آرامش واقعی

    شما چه کسی را فرد آرامی می شناسید!؟ کسی که آرام صحبت می کند!؟ یا آهسته راه می رود!؟ من در محیط کاری سه نفر را می شناسم که اگر شما رفتار آنها را از نزدیک ببینید می گویید آرامتر از این افراد وجود ندارد! این افراد از نظر میزان هوش و علم در موقعیت خوبی هم هستند. و به ظاهر افراد آرامی بنظر می رسند. اما باید بگویم همین افراد بخاطر مسائل افسردگی و پریشان ذهنی، قرص اعصاب مصرف می کنندو بطرز تظاهرآمیزی خود را آرام نشان می دهند!

    پس باید قدری معیارهای خود را برای سنجیدن آرامش افراد تغییر دهیم. ما عادت کرده ایم هر کس شلوغ بازی نکند را فرد آرام می شناسیم! دیسیپلین تغییر نمی گوید که نباید ما عصبانی یا ناراحت شویم! بلکه می گوید قدری آهسته تر عصبانی شوید! با تمرکز و آگاهی بیشتر می توانید احساسات خود را کنترل کرده و درست تر به بیرون بفرستید. اگر احساسی را در خود خفه کنید و بیان نکنید تبدیل به عقده های لاینحل روانی می شود. ما عادت کرده ایم مسائل را حل نکنیم بلکه آنها را نادیده بگیریم و از آنها بگذریم. در واقع صورت مسئله را پاک کنیم. آرامش باید واقعی و باطنی برقرار شود نه اینکه به اجبار درونی یا بیرونی بخواهیم مانع بیان احساسات خود شویم. احساس گناهی که بعد از خرابکارهای ناشی ار عدم کنترل خود به ما دست می دهد شاید خیلی بدتر از احساس خشم در ما باشد. با احساس گناههای متوالی، ما تبدیل به فردی آرام می شویم! شما این آرامش را می خواهید!؟ اشتباه نکنید؛ این آرامش ناشی از افسردگی است.

    پس خویشتن داری زمانی خوب بنظرمیرسد که ما بجای حل شدن در احساسات، آنها رادر خود حل کنیم. سعی کنید احساساتی را که درروز به شما دست میدهد بارفتارهای آرامش بخش، در پایان شب حل کنید و برای فردا نگذارید.برخی با ورزش، برخی دیگر با مدیتیشن و روشهای دیگر انرژی بخشی خود را آرام میکنند.پس ضمن حل مسائل، راه آرامش بخشی به خودراهم بیابید تااثرات وجراحتهایی که بر روی روح و روان شما نقش بسته، پاک شود.هر چه کمتر احساس گناه کنیدوخود ودیگران را بخاطراشتباهات، ببخشید؛آرامش واقعی بیشتری به شما روی خواهد آورد.مانند دریایی عظیم ازانرژی میشوید که ساحل نشینان هرچه سنگ بسوی شما پرتاب کنندهمه رادر خودگم میکنید وحل میکنید. اما اگربرکه ای کوچک باشیدهرکودکی هم با پایی شما را گل آلود میکند. بجای اینکه در خانه ای شیشه ای بنشینید و بترسید کسی بسوی شما سنگ پرتاب کند خانه اتان راازسنگ محکم بسازید!

    دیسیپلین تغییر می گوید آگاهی و آهستگی واقعی را در اعمال خود پیاده کنید و در هر لحظه ناظر به احوالات و تفکرات خود باشید. حواستان باشد افکار مزاحم، شما را به کجا می کشانند. با تمرکز به درون خود بروید و صداهای مزاحم ذهن خود را پیدا کنید. برخی روزها سکوت کنید. نه آن سکوتی که پر از شکایت و نارضایتی است. گفتگوهای ذهنی خود را کمتر از گفتگوهای بیرونی خود کنید. به تدریج یاد می گیرید در لحظاتی به اراده ی خود، به هیچ چیز فکر نکنید. سخت است اما دیسیپلین تغییر به کمک شما می شتابد تا خلاف آنچه تا بحال عادت داشته اید، زندگی کنید. بگذارید دیگران هر چه می خواهند بگویند زیرا شما با دیسیپلین خود قشنگ تر و خوشحال تر بنظر میرسید. چرا فکر می کنید کسی می تواند با کلامی آرامش را از شما بگیرد!؟ قطره ای به قطره ی دیگر، در این جهان هستی، حرفی زده است. شما که نمی توانید مسئول دیگران باشید اما می توانید مراقب حال خود باشید. دیگران را درک کنید که هر چه می گویند از تربیت و ذهنیت آنهاست. مطمئن باشید آنها احساسهای گناه بیشتری بخاطر زخم زبانهایشان، می کشند. همین برای مجازات آنها کافیست.

    آنها عاجزند شما را با دیسیپلینتان، قبول کنند پس ممکن است خواسته یا ناخواسته سد راه شما شوند. من مطمئن هستم شما تمام سدها را کنار خواهید زد؛ زیرا به خود و راه خود ایمان دارید؛ ایمان آورده اید. زیرا با دیسیپلین تغییر، قوی تر شده اید و توانایی حل مسئله در شما افزون تر شده است. مواظب حال خود باشید. یاران نیرومند با دیسیپلین من...




    این مطلب تا کنون 5 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : آرامش ,دیسیپلین ,افراد ,آرام ,تغییر ,واقعی ,دیسیپلین تغییر ,عادت کرده ,
    آرمش واقعی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده